EL III Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego
EL III
Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego
Podstawa prawna: art. 24 ust. 2 pkt 2, ust. 3, ust. 4 i ust. 5, art. 33, art. 34 ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 z ze zm.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r., poz. 2411), część II załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wypełniony formularz "ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO / NOTIFICATION OF A CHANGE OF PERMANENT RESIDENCE" lub "ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO / NOTIFICATION OF A CHANGE OF TEMPORARY RESIDENCE" (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka). Formularz w formie dokumentu elektronicznego – patrz uwagi pkt 5.
2. Do wglądu:
• dowód osobisty lub paszport,
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
• pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
• dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.
II. OPŁATY:
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego - 17,00 zł. Opłatę, gotówką w kasie Urzędu, lub przelewem na numer rachunku bankowego Gminy Węgorzyno ul. Rynek 1, nr rachunku 03937510253900095420000010.
Do wniosku o wydanie zaświadczenia należy dołączyć dowód wpłaty.
III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Od ręki. Organ dokonujący wymeldowania wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o wymeldowaniu.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Ewidencja Ludności (EL)
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
VI. UWAGI:
1. Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu zobowiązana jest wymeldować się.
2. Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu.
3. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
4.Wymeldowania można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 t.j.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
5.Formularz w formie dokumentu elektronicznego może być złożony przez osobę posiadającą numer PESEL. W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo. Przy procedurze elektronicznej wymagany jest profil zaufany.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
02 12 2020 17 24 11 23 09 2019 13 23 07 rodo (DOCX, 21.59Kb) | 2020-12-02 17:24:11 | 54 | |
02 12 2020 17 24 11 el.wpc.2 (PDF, 139.78Kb) | 2020-12-02 17:24:11 | 49 | |
02 12 2020 17 24 11 el.wps.2 (PDF, 129.98Kb) | 2020-12-02 17:24:11 | 47 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Anna Martyna Adamów Data wytworzenia:
23 wrz 2019
Osoba dodająca informacje
Anna Martyna Adamów Data publikacji:
23 wrz 2019, godz. 13:23
Osoba aktualizująca informacje
Anna Martyna Adamów Data aktualizacji:
02 gru 2020, godz. 17:24