Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Węgorzyno

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

EL VI Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania

EL VI Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania

Podstawa prawna: art. 31 w związku z art. 27 ust. 1 oraz art. 40 i art. 41 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019r., poz. 1397 t.j.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r., poz. 2411).

I.WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Wypełniony i podpisany formularz "ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO/PERMANENT RESIDENCE REGISTRATION FORM" lub "ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO/TEMPORARY RESIDENCE REGISTRATION FORM" (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka).
2. Załączniki:

• pisemne wyjaśnienie dotyczące przyczyn braku potwierdzenia pobytu osoby w lokalu.
3. Do wglądu:

• obywatel Polski - dowód osobisty lub paszport,

• cudzoziemiec – właściwy dokument zezwalający na pobyt na terenie Rzeczypospolitej Polskiej; dokumenty są wymienione przy odpowiednich procedurach: zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały , zameldowanie cudzoziemca na pobyt czasowy.


W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
• pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,

• dowód osobisty lub paszport pełnomocnika,

• w przypadku reprezentowania cudzoziemca, pełnomocnik przedkłada właściwy dokument zezwalający na pobyt cudzoziemca na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

II.OPŁATY:

Brak.

III.TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Załatwienie sprawy następuje poprzez wydanie decyzji administracyjnej w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku spraw skomplikowanych termin może ulec przedłużeniu).

IV.JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Ewidencja Ludności (EL).

V.TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

VI.UWAGI:

Procedurę VI – „Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania” stosuje się w przypadku gdy wnioskodawca nie może uzyskać na formularzu "ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO/PERMANENT RESIDENCE REGISTRATION FORM" lub "ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO/TEMPORARY RESIDENCE REGISTRATION FORM" potwierdzenia faktu zamieszkiwania dokonanego przez osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. W tej sytuacji zameldowanie następuje w formie decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego mającego na celu potwierdzenie faktu zamieszkania we wskazanym w formularzu lokalu.
2. W przypadku pobytu czasowego należy podać czasokres zameldowania.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
23 09 2019 12 53 48 rodo (DOCX, 21.59Kb) 2019-09-23 12:53:48 15
23 09 2019 12 53 48 zgloszenie pobytu czasowego (PDF, 156.75Kb) 2019-09-23 12:53:48 70
23 09 2019 12 53 48 zgloszenie pobytu stalego (PDF, 154.01Kb) 2019-09-23 12:53:48 57
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anna Martyna Adamów

Data wytworzenia:
23 wrz 2019

Osoba dodająca informacje

Anna Martyna Adamów

Data publikacji:
23 wrz 2019, godz. 12:53

Osoba aktualizująca informacje

Anna Martyna Adamów

Data aktualizacji:
23 wrz 2019, godz. 12:53