UCHWAŁA Nr XXXVII/423/2006 w sprawie zasad i trybu postępowania, udzielania i rozliczania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków nie stanowiących własności gminy
UCHWAŁA Nr XXXVII/423/2006
Rady Miejskiej w Węgorzynie
z dnia 30 czerwca 2006 roku
w sprawie zasad i trybu postępowania, udzielania i rozliczania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków nie stanowiących własności gminy
Na podstawie art. 81ust.1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków
i opiece nad zabytkami ( Dz. U z 2003 r. Nr 162, poz.1568; z 2004 r. Nr 96, poz.959,
Nr 238, poz.2390) oraz art. 176 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz.1420, Nr 45, poz. 319)
Rada Miejska w Węgorzynie uchwala , co następuje:
§ 1
Osoba fizyczna, jednostka samorządu terytorialnego lub inna jednostka organizacyjna, będąca właścicielem bądź posiadaczem zabytku wpisanego do rejestru albo posiadająca taki zabytek w trwałym zarządzie, może ubiegać się o udzielenie dotacji celowej z budżetu gminy na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauracyjnych lub robót budowlanych przy tym zabytku.
§ 2
1. Udzielenie dotacji celowej przez Burmistrza , może nastąpić po złożeniu przez
właściciela lub posiadacza zabytku wpisanego do rejestru zabytków, zwanego dalej
„wnioskodawcą”, wniosku w tej sprawie.
2. Z wnioskiem o udzielenie dotacji na dofinansowanie prac przeprowadzonych w okresie
3 lat poprzedzających złożenie wniosku może wystąpić wnioskodawca, którego
działalność nie jest finansowana ze środków publicznych.
3. Wnioski o udzielenie dotacji na dofinansowanie prac przeprowadzonych w okresie 3 lat
poprzedzających rok złożenia składa się do 30 czerwca roku, w którym dotacja ma
być udzielona.
4. Wnioski o udzielenie dotacji na prace, które zostaną przeprowadzone, składa się do
dnia 28 lutego roku, w którym dotacja ma być udzielona.
5. Wnioskodawca, którego prace zostały dofinansowane, ponownie może się ubiegać o
dotację po upływie 10 lat od roku zakończenia prac.
§ 3
1. Wniosek zawiera:
imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres wnioskodawcy lub nazwę, siedzibę i adres jednostki organizacyjnej, będącej wnioskodawcą;
określenie organu, u którego wnioskodawca ubiega się o udzielenie dotacji;
wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia;
adres organu stanowiącego powiatu i gminy;
wskazanie tytułu prawnego wnioskodawcy do zabytku;
określenie prac, na które ma być udzielona dotacja, i termin ich wykonania;
określenie wysokości dotacji, o którą ubiega się wnioskodawca;
wykaz prac wykonanych przy tym zabytku w okresie ostatnich 5 lat, z podaniem wysokości wydatków poniesionych na ich przeprowadzenie;
informacje wnioskodawcy o dotychczas pozyskanych środkach publicznych, przeznaczonych na prowadzenie przy tym zabytku prac, o których mowa w pkt.8;
informację o tym, czy wnioskodawca ubiega się o dotację na pracę objęte wnioskiem u innego organu mogącego udzielić dotacji;
fotograficzną dokumentację stanu zachowania zabytku.
Wzór wniosku stanowi załącznik do uchwały.
Do wniosku o udzielenie dotacji na przeprowadzenie prac w roku złożenia wniosku lub w roku następującym po roku złożenia wniosku dołącza się:
dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku;
decyzję o wpisie zabytku do rejestru zabytków;
pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji;
pozwolenie na budowę, jeżeli prace wymagają uzyskania takiego pozwolenia;
kosztorys ofertowy prac, z uwzględnieniem cen zakupu materiałów
niezbędnych do ich przeprowadzenia
Jeżeli przeprowadzenie prac, o których mowa w ust.3, wymaga wyłonienia ich wykonawcy na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych, do wniosku dołącza się:
dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku;
decyzję o wpisie zabytku do rejestru zabytków;
zalecenia konserwatorskie określające zakres i sposób prowadzenia planowanych przy zabytku prac;
kosztorys wstępny prac, z uwzględnieniem cen zakupu materiałów
niezbędnych przeprowadzenia, zgodny z zaakceptowanym przez
wojewódzkiego konserwatora zabytków programem prac.
Do wniosku o udzielenie dotacji na prace przeprowadzone w okresie 3 lat poprzedzających rok złożenia wniosku dołącza się:
dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku;
decyzję o wpisie zabytku do rejestru zabytków;
pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji;
pozwolenie na budowę, jeżeli prace wymagają uzyskania takiego pozwolenia;
kosztorys powykonawczy przeprowadzonych prac, z uwzględnieniem kosztów
zakupu materiałów;
protokół odbioru przez wojewódzkiego konserwatora zabytków
przeprowadzonych prac;
obmiar przeprowadzonych prac potwierdzony przez wojewódzkiego
konserwatora zabytków;
oryginały rachunków lub faktur;
wykaz rachunków lub faktur, o których mowa w pkt 8, ze wskazaniem
wystawcy, daty wystawienia i numeru rachunku lub faktury wraz z wyszczególnieniem przedmiotu i wysokości wydatków.
§ 4
1. W przypadku przyznania dotacji na przeprowadzenie prac, których wykonawca
powinien być wyłoniony na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych,
Burmistrz przekazuje wnioskodawcy pisemną informację o wysokości dotacji i zakresie prac objętych dotacją.
2. Po wyłonieniu wykonawcy, o którym mowa w ust.1, wnioskodawca jest obowiązany
przekazać organowi udzielającemu dotację:
pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji;
pozwolenie na budowę, jeżeli prace wymagają uzyskania takiego pozwolenia;
kopię najkorzystniejszej oferty w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, wybranej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającej wyodrębnione ceny zakupów materiałów niezbędnych do wykonania prac.
§ 5
Zakres prac objętych dotacją oraz jej wysokość są ustalane odrębnie dla każdego wniosku.
§ 6
1. Umowa o udzielenie dotacji na przeprowadzenie prac w roku złożenia wniosku lub
w roku następującym po roku złożenia wniosku zawiera:
zakres planowanych prac i termin ich realizacji;
wysokość udzielonej dotacji oraz termin i tryb jej płatności;
tryb kontroli wykonania umowy;
sposób rozliczenia dotacji;
warunki i sposób zwrotu niewykorzystanej dotacji albo dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem.
2. Umowa o udzielenie dotacji na prace prowadzone w okresie 3 lat poprzedzających rok
złożenia wniosku zawiera:
zakres wykonywanych prac i termin ich wykonania;
wysokość dotacji oraz termin jej płatności.
§ 7
1. Przekazanie dotacji na wykonanie prac może nastąpić:
w 2 częściach - pierwsza przed podjęciem prac, w wysokości nie większej jednak niż 50% udzielonej dotacji - drugiej - po zakończeniu wszystkich prac, na wykonanie których została przyznana dotacja, i przyjęciu rozliczenie albo
w całości - po zakończeniu wszystkich prac, na wykonanie których została przyznana dotacja, i przyjęciu rozliczenia.
2. Po przeprowadzeniu prac objętych umową, wnioskodawca przekazuje Burmistrzowi
dokumenty o których mowa w § 3 ust.5 pkt5-8, stanowiące podstawę rozliczenia dotacji.
§ 8
Burmistrz po udzieleniu lub rozliczeniu dotacji, zwraca wnioskodawcy dokumenty, o których mowa w § 3 ust.5 pkt 8, po opatrzeniu pieczęcią o treści „sfinansowano ze środków budżetu gminy” ze wskazaniem wysokości dotacji określonej procentowo, oraz roku udzielenia dotacji.
§ 9
1. Burmistrz prowadzi dokumentację udzielonych dotacji.
2. Dokumentacja zawiera:
imię, nazwisko miejsce zamieszkania i adres osoby albo nazwę, siedzibę i adres jednostki organizacyjnej, której przekazano dotację;
wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia lub przechowywania;
zakres prac, na które udzielono dotacji;
datę zawarcia umowy;
wysokość przekazanej dotacji, a w przypadku dotacji przekazanej przed rozpoczęciem prac - informację, czy kwota została w całości rozliczona.
§ 10
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Węgorzyna.
§ 11
Traci Moc uchwała Nr XXXII/373/2005 Rady Miejskiej w Węgorzynie z dnia 2 grudnia 2005 roku w sprawie zasad i trybu postępowania, udzielania i rozliczania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków nie stanowiących własności gminy (Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego Nr 112, poz. 2439 z dnia 16.12.2005 r.).
§ 12
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Jan Piotrowski
Załącznik do Uchwały Nr XXXVII/423/2006
Rady Miejskiej w Węgorzynie
z dnia 30 czerwca 2006 roku
WNIOSEK do Burmistrza Węgorzyna
o udzielenie w roku ……………
dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane, zwane dalej „pracami”, przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, położonym w gminie Węgorzyno
Wnioskodawca:
…………………………………………………………………………………………………...
( imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres wnioskodawcy lub nazwa, adres i siedziba jednostki organizacyjnej będącej wnioskodawcą)
…………………………………………………………………………………………………...
Dane o zabytku:
miejscowość …………………………………………..
określenie zabytku
…………………………………………………………………………………………………...
obiekt został wpisany w księdze rejestru 1 …………….. pod numerem ……………………….
dokładny adres obiektu…………………………………………………………………………
nieruchomość ujawniona w księdze wieczystej KW nr ………..
w Sądzie Rejonowym w………………………………………...
Wskazanie tytułu prawnego wnioskodawcy do zabytku:……………………………………
Określenie wysokości dotacji, o którą ubiega się wnioskodawca:
ogólny koszt prac objętych wnioskiem …………….. słownie ………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
kwota dotacji ………………….. słownie ………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………...
Wysokość dotacji, o jaką ubiega się wnioskodawca, wyrażona w % w stosunku do ogólnych kosztów prac ……………………
Zakres prac, które mają być objęte dotacją:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
Termin przeprowadzenia prac objętych wnioskiem:
…………………………………………………………………………………………………...
Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac:
z dnia…………………. L dz. ……………………………
Pozwolenie na budowę: z dnia ……………………….. l dz. ………………………………..
1 Jeżeli przedmiotem dotacji mają być prace przy częściach składowych zabytku lub jego przynależnościach - należy podać numer rejestru, pod jakim zostały wpisane te części lub przynależności
Wykaz prac prowadzonych przy zabytku w okresie 5 lat, z podaniem wysokości poniesionych nakładów, w tym ze środków publicznych
rok |
zakres przeprowadzonych prac |
poniesione wydatki |
dotacje ze środków
publicznych
(wysokość, źródło i wskazanie prac, na które zostały przeznaczone) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wnioskodawca ubiega się o dotację na pracę objęte wnioskiem u innych podmiotów:
Podmiot, u którego wnioskodawca ubiega się o dotację |
tak/nie2 |
wysokość wnioskowanej dotacji |
Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
|
|
|
Wojewódzki konserwator zabytków
|
|
|
Rada powiatu
|
|
|
Rada gminy
|
|
|
_________________________
2Jeżeli wnioskodawca ubiega się o dotację, w rubryce przy nazwie właściwego podmiotu wpisać wyraz „tak”, a w przeciwnym przypadku wpisać wyraz „nie”
Wykaz załączników do wniosku3:
- pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na przeprowadzenie prac objętych
wnioskiem …………….
- pozwolenie na budowę …………
- dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku ……
- decyzja o wpisie zabytku do rejestru zabytków ……………….
- kosztorys ofertowy prac ………….
- kosztorys wstępny prac ………….
- kosztorys powykonawczy prac ………..
- oryginał rachunków lub faktur za przeprowadzone prace ………….
- wykaz rachunków lub faktur, ze wskazaniem wystawcy, daty wystawienia i numeru
rachunku lub faktury wraz z wyszczególnieniem przedmiotu i wysokości wydatków ………
- protokół odbioru przez wojewódzkiego konserwatora zabytków wykonanych prac …………
- potwierdzony przez wojewódzkiego konserwatora zabytków obmiar przeprowadzonych prac
…………
Numer konta bankowego wnioskodawcy:
…………………………………………………………………………………………………...
……………………………. …..………………………….
(miejscowość, data) (podpis)
_____________________________
3 Jeżeli wnioskodawca dołącza do wniosku dany załącznik, przy jego nazwie należy wpisać wyraz „tak”, a w przeciwnym przypadku wyraz „nie”.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Kamil Andrzejczak Data wytworzenia:
20 lip 2006
Osoba dodająca informacje
Kamil Andrzejczak Data publikacji:
20 lip 2006, godz. 11:33
Osoba aktualizująca informacje
Kamil Andrzejczak Data aktualizacji:
20 lip 2006, godz. 11:33